Eliksir życia -zielone smoothie

Cześć, czołem! W sobotnie przedpołudnie, a właściwie to już pewnie w południe, zapraszam na drugie śniadanie;)
Dzisiaj polecam przepyszne Owocowe Szaleństwo. W roli głównej awokado, mniam!
Awokado, to zastrzyk energii na cały dzień a także uzupełni organizm w kwasy tłuszczowe omega  – 3, witaminę E, które przeciwdziałają rozwojowi choroby Alzheimerao, a nawet cofaniu jej we wczesnym stadium. Korzystnie wpływa też na serce, gdyż wspomaga w obniżeniu ciśnienia krwi. Awokado, to naturalny kwas foliowy, który niezbędny jest podczas trwania ciąży (jednak warto już dbać o siebie przed planowaną ciążą tzw okresie przed prenatalnym, w ogóle to warto zadbać o swoje zdrowie, bo jesteśmy tym co jemy).
Owoc ten posiada wiele innych właściwości, ale o tym w kolejnym artykule.
W towarzystwie naszego bohatera są jeszcze aktorzy drugoplanowi:
Nać pietruszkibogata jest w prowitaminę A, witaminę C oraz sole mineralne i żelazo. Napar z liści łagodzi bóle menstruacyjne kobiet i podobno odświeża oddech ;P (także nie straszny nam jest czosnek i cebula). Obniża też ciśnienie tętnicze, korzystnie wpływa na nerki a także łagodzi objawy astmy.
Banan – zawierają wiele witamin oraz składniki mineralne wa także naszpikowane są potasem, który także obniża nadciśnienie. Zalecane są na powstałe wrzody żołądka a także przy biegunkach. Niestety mają wysoki indeks glikemiczny, IG 60.
Sok z cytryny – w skład tego owocu  wchodzi 53 mg/100g witaminy C, ta podstawa w zupełności wystarczy w zapobieganiu naszej odporności i łagodzeniu objawów podczas infekcji. Rutyna w niej zawarta chroni przed nadmierną utratą a także uszczelnia naczynia krwionośne.
Winogrona – zawierają witaminy tj: C i A ( przeciwutleniacze, tzw antyoksydanty – usuwają z organizmu wolne rodniki), B, potas, fosfor, magnez, cynk, miedź, żelazo czy wapń. Co ciekawe w skład ich wchodzi też  jod, który  jest niezbędny do funkcjonowania prawidłowo tarczycy.
Wiórki kokosowe – mają niski indeks glikemiczny IG = 45, źródło potasu, wapnia, żelaza, magnezu, sodu, jak i cynku, bogate w witaminy, z grupy B, C witaminę K czy E.
Krótka informacja tego co dzisiaj wypijecie na II śniadanie czy lunch. Prawda, że brzmi atrakcyjnie? To nie ściema, tylko sama bomba witaminowa dla ciała i duszy.
Zakasać rękawy i do dzieła!

Składniki:

awokado

banan

1/2 soku z cytryny

mała nać pietruszki

garść winogron (obojętnie jakich)

szklanka jogurtu naturalnego (bez laktozy)

2 łyżki wiórek kokosowych

trochę mleka np mleko bez laktozy (Polmlek)

Sposób przygotowania:

  1. Umyć wszystkie owoce pod bieżącą wodą.
  2. Przekroić awokado na dwie połówki, wyjąć pestkę (NIE wyrzucać – osusz ją, obierz ze skórki i zetrzyj na dużych oczkach, przesyp do słoiczka i używaj wiórek do sałatek, kanapek, napojów, np smoothie itp).FullSizeRender(177)
  3. Wybierz łyżką miąższ i wrzuć do blendera.
  4. Dodaj resztę owoców .
  5. Wyciśnij sok z cytryny, dodaj jogurt, łyżkę miodu oraz 2 łyżki wiórek kokosowych.
  6. Podczas blend-owania dodaj nieco (na ok wyjdzie gdzieś 1/2 szklanki) mleka i gotowe!
     

Prawda, że proste? Ja już swój wypiłam, teraz Twoja kolej;)

Smacznego!

PS. Jak w załączonym slajdzie „Czysta Poezja –  smaku”.

Pozdrawiam, Kasia 🙂

 
 

3 Replies to “Eliksir życia -zielone smoothie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *